2007 - 2009

Varning för att de kan bli ett långt inlägg!! ;)

Hejsan!
Mitt namn är då Julia och jag blir 19 i Oktober och jag har varit på Sjöis 3 år irad och tyvärr blev 2009 mitt sista år :(

2007
2007 va då mitt första år på Sjöstjärnans ridläger! Jag hade hittat Sjöis i en mulle tidning och feste mig helt och hållet. Jag tjatade och tjatade och tjatade! Och tillslut så fick jag åka till sjöna gröna sjöstjärnan! När vi kom dit fick jag reda på att jag skulle bo i bästa SOLEN! Jag visste att man kunde få många nya kompisar men när jag gick in i "matsalen" helst själv och se allt folk sitta och skratta och ha roligt så kände jag att jag ville hem eftersom jag inte kände någon, men de va några snälla tjejer som frågade om jag ville sitta med dem och genast började jag trivas! Alla va så snälla och vänliga! 
Sen när vi skulle tilldelas hästar så hade jag ju INGEN ANING om vilken jag skulle få! Min beskrivning på vilken häst jag ville ha va: en snäll och pigg häst som gillar att hoppa.
Inte den bästa beskrivningen kanske xD Men men min häst 2007 blev.....BAN! ;D INTE min favorithäst. Han va väldigt lat och bekväm utav sig (Säger inte att han är de nu) Och jag fick honom inte äns i galopp -.- Så då fick jag byta och då fick jag min älskade PICA! Min älskade Flicka! Hon va mitt allt! 2007 va ett mycket bra år MEN inget slår 2008!!

2008
2008 så åkte jag inte ensam, utan jag åkte med min kompis Sofia som jag lärde känna under lägret 2007 och hon hade med sig sina kompisar Elsa och Gry! Och jag har för mig att Elsa hade med sig sin kompis Katrine :) och även vi blev bra vänner. Och självklart bodde i i bästa Solen. Samma stuga och samma säng valde jag också faktiskt! ;) Och så fick jag min älskade Pica som jag hade önksat, efter ett helt år utan henne fick jag träffa henne igen! MEN 2008 va faktiskt inte de bästa året heller....Utan de va 2009!

2009
2009 så åkte jag med Sofia, Elsa, Gry och Katrine. Och självklart hamnade vi i Solen igen, tredje året, OCH så valde jag samma säng igen ;) Så jag har bott i samma stuga och haft samma säng i 3 år i rad xD Och så fick jag Pica detta året igen men efter vi hade ridit första passet så kände jag att jag faktiskt ville testa en annan häst detta året, en mer frammåt och piggare häst. Så jag och en i min grupp bytte hästar för hon ville ha en lite lugnare häst, så hon fick Pica och jag fick......ROMINO!! Jag HATADE honom i början, han va frammåt som jag ville men han va så jävla stark, speciellt i hoppningen! Så när vi hade våran första hopplektion ville jag byta häst för jag har lite hoppskräck (Inte lika mycket längre) Men de fanns ingen jag kunde bya till och jag vägrade hoppa honom, men tillslut så tog jag mig i kragen och hoppade de där jäkla hinrerna! Och jääääklar va vi bara flyger över och han lyssnade på mig och tog de lugnt :D Efter de passet så hade jag min nya förälskelse, fast jag kommer aldrig glömma Pica!<3 Jag va helt förkrossad efter avslutningen eftersom jag visste att de va mitt sista år på Sjöis... :'(

i ett helt år satt jag och funderade på att kanske gå på läger 2010 också men de hände något helt fantastiskt under de året!! Pappa gav med sig efter mycket tjat om att hyra häst!! Så istället för att gå på läger så hyrde jag Romino 10/11 Mitt bästa år någonsin, har aldrig varit lyckligare!!

Men jag tänker faktiskt inte ta min hyrperiod i detta inlägg! Blir för mycket xD Men ni ska få några bilder på Pica och Romino istället! :D

Romino!<3

Pica!<3
 


Kram Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0