Azzi <3

Hej , jag heter nathalie jag är 14 år och bor i Jönköping.
Under tidsperioden 2011-2012 hyrde jag Azzi, så jag hade tänkt att berätta lite om hur det har gått för oss.

Hon kom till mig nån gång runt den 20 augusti förra året, då var hon en tjock ponny lik en vildhäst, hennes man och svans såg verkligen inte bra ut. Men det tog några veckor för oss att få upp konditionen och få bort den runda tjockis magen.


Men det var när vi skulle börja träna lite mer seriöst i dressyren som mina problem började dyka upp. En del ridpass gick bättre medans en del ridpass gick betydligt sämre. Jag var ganska dålig på att rida vid den tiden så tillslut klarade jag inte av henne, hon var envis och dan , så jag bad en del andra i stallet som är lite mer erfarna än mig att rida henne, vilket jag är väldigt glad över att dom hjälpte mig <3
Så efter det lärde jag mig bara mer och mer och dom hjälpte mig det gick riktigt bra tillslut! :)
Hoppningen däremot, var det som både jag och Azzi tyckte var roligast. Tränade hoppning för väldigt duktiga tränare som hjälpte mig ganska mycket och det flöt på jättebra! Vi klarade som högst att komma över hinder på 1.15 men jag tävlade inget vilket jag ångrar lite nu i efterhand ..

Denna ponnyn har lärt mig så otroligt mycket,hon var som min bästa vän i ett halvår och det var väldigt svårt att lämna tillbaka henne. Hade verkligen mitt livs roligaste tid med henne ovavsett alla hinderstöd jag flygit in i eller att hon stuckit med mig så kommer hon alltid ha en plats i mitt hjärta <3





Har alltid kallat henne min ponny, men nu är hon tyvärr inte min längre och jag skulle jättegärna vilja veta vem som ska hyra henne nu , det vore kul att hålla kontakten för jag vill veta hur det går för henne , så kommentera gärna om ni vet :)
Saknar henne jättemycket <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0