Charizard!!

Det hela började såhär...

Jag fick ett sms av en tjej som ville ha hjälp med en ponny. Det hon först och främst behövde hjälp med var att hoppa lite på ponny och det lät ju bra tyckte jag! Några dagar senare mötte jag honom. Då visste jag inte att det här skulle bli hästen som lärt mej mest utav alla de hästar jag suttit på. Jag visste inte heller att han va den jag skulle älska mest utav alla. Han stod i hagen och det va snö ute när jag träffade honom första gången. Jag pratade med tjejen som hyrde honom då (vilket va första året dom hyrs ut) och vi bestämde att jag skulle komma ut igen redan nästa dag! Sagt och gjort! från början skulle jag bara rida runt 2 dagar i veckan.. och i början inte ens det eftersom han vägrade att man skulle komma upp på honom! han hade verkligen satt sig på tvären men när jag tillslut kom upp på honom så gick det bra. En smal lite krake bara tänkte jag...

Med tiden lärde jag känna honom och jag började hjälpa henne med honom fler dagar i veckan. Vi började hoppträna också! Men nehe, inte ett hinder hoppade han! usch vad äckligt, ville inte ens gå i närheten av bommarna! 5 månader senare tog vi vårat första 1,20 språng! och fler höga hinder skulle det bli!

På våren 2011 hade han sin period där han trodde att han var hingst igen (; Studsade, sparka med framhovarna och stegrade mot mej fick jag handskas med några gånger varje gång jag var ute. och det var till och med nära att jag inte fick vara med honom längre då min mamma tyckte att han var för farlig haha! :D Men efter ett tag lugnade han sig, mycket handlade om att han var uttråkad eftersom det bara var jag som red honom!

Det var också den våren som vi knöt våra första band till varandra, och det var den dagen i maj som vi lämnade honom som jag kände att jag var tvungen att träffa den ponnyn igen! Efter MYCKET tjat fick jag lov att hyra honom för min mamma och nu var han äntligen HELT MIN!! i åtminstonde 9 månader (; Vi hämtade honom i augusti igen och när vi kom hem var Pluto redan där och väntade på honom! De två blev bästa vänner och hängde ihop nästan hela hyrtiden!

Det var den hösten/ vintern det började gå riktigt bra för oss också! Alla säger att han har svårt för galoppen och det håller jag med om, i början så ville han bara springa ifrån mej! Men med mycket träning och mycket dressyr så fick vi kläm på det! Till och med så klarade han lite förvänd galopp i slutet! Det ni!! :D På hösten 2011 ställde vi också upp i klubbmästerskapet i dressyr! vi hamnade på en tredjeplats i våran klass! Inte så dåligt för en 4åring! (: Verkligen bästa ponnyn som alltid ställer upp!

Han var alltid positiv, han ville alltid gosa! När jag skriver om våran historia nu så börjar jag tänka på massa minnen. Det gör mej verkligen jätteledsen att jag kommer antagligen aldrig mer får se honom annat än på bild eller film! Sen jag lämnade honom har jag försökt att inte tänka på honom för det har gjort för ont. Men nu när jag föreställer mej att jag sitter på hans rygg eller att han ger mej en puss så börjar jag nästa gråta.

Om ni vet vem som ska hyra honom nästa år får ni jättegärna säga till! Han betyder allt för mej den lilla korven <3

Slänger med några bilder också! Första bilden är dagen han kom till mej i Augusti 2011, Den andra bilden är dagen innan jag lämnar honom i Maj 2012! Resten är randombilder (; <3
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/3802631/images/2012/amanda_charren_1_4fda3a38e087c3787f000787_thumb.jpg
https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/3802631/images/2012/amanda_charren_2_4fda3a46ddf2b336550007ab_thumb.jpg

Här hoppar vi!! :D
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/3802631/images/2012/amanda_charren_3_4fda3a60e087c3787f000793_thumb.jpg
https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/3802631/images/2012/charren_5_4fda3a71ddf2b3365300083d_thumb.jpg

Km Dressyr!
https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/3802631/images/2012/charren_6_4fda3a8f9606ee04d90007e1_thumb.jpg

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/3802631/images/2012/charren_4_4fda3a9fddf2b336550007ce_thumb.jpg

Kommentarer
Postat av: Loviisa

Åh våra snuttar! Galet vad man saknar dom!

2012-06-15 @ 00:07:45
Postat av: Anna

Hej! Min dotter ska hyra Charizard detta året! Maila gärna en rad! :) / Anna, Trollhättan

2012-07-09 @ 22:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0