Ginny <3

Hej, Isabella heter jag och är 17 år. Förra hyrnings perioden hade jag både Ginny och Tea men detta kommer handla om Ginny.

Allt började med att jag fick Ginny på mitt läger 2009 och hon var så otroligt rolig. Njöt hela lägret. Önskade henne om och om igen men fick aldrig. Så när pappa sa att jag äntligen skulle få hyra för vi hade tid och stallplats så gick jag in och kollade på vilka som var lediga. Då såg jag att Ginny fanns med så jag ringde Henning och bokade tid så fort som möjligt på henne.. Längtade verkligen tills provridnings dagen. När vi kom fram sprang jag ut och kastade mig om hennes hals. Jag hoppade upp och vi red i paddocken, hon var precis som jag kom ihåg henne, världens mysigaste och pigg ponny. Hon var även arbetsvillig vilket som var ett plus så då bestämde jag mig men Pappa tvingade upp mig på två till, Fantasy och Parma men jag var så fast vid Ginny så jag vägrade ta hem någon annan. Skulle även på läger samma år och då fick jag äntligen träna och testa henne. Hon är verkligen världens bästa. 

Dagen kom då vi skulle hämta henne och hon gnäggade så fort jag kom. Stod och mös en stund och tillslut lastade vi henne, hon var jätte glad och nyfiken när vi äntligen kom fram. Allt gick bara bättre och bättre och jag tränade både hopp och dressyr och min tränare sa att hon kunde bli en Sm ponny om man verkligen red henne i dressyren. Hoppning som var mer våran grej och det gick suuuupeeeer bra. Vi kom över 1.20 - 1.30 bana. Ginny är jätte snäll, mysig,rolig och en riktig läromästare men man måste ändå ha tålamod med henne för ibland kan hon bli en riktig bitch.. Tillslut insåg jag själv att jag var för lång så jag bestämmde mig för att kolla om jag kunde byta, då fanns Tea och jag läste lite och tänkte att jag kunde testa och så gjorde jag det. Ginny åkte till Emilia och hade det suuper bra där med. :) 

Massa blandade bilder från våran tid tsm :)



Vet inte varför vissa bilder inte vänt på sig och vet inte hur man gör men om du vet får du gärna gå in och ändra åt mig. 

Kram / Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0