Min allra finaste vän.. Tea <3

Hej,  Bella igen. Lovade ett inlägg om Tea så passar på att skriva det nu innan jobbet. 

SOm sagt så hade jag Ginny innan men bestämde mig för att byta pga. storlken så jag ringde Henning så bytte vi en vecka senare.. Datm vill jag hålla för mig själv. 
Jag hade aldrig ridit Tea innan så det skulle bli en ny upplevelse. Henning kom in med henne i stallet och hon va så söt så jag smälte. Vi ställde in henne i boxen sa hejdå till Ginny å kollade lite. Jag stod och borstade henne jätte läng å bara mös första dagen i snön, hoppade upp och skritta/travade bara dom första dagarna så jag fick känna på henne, sen började vi med att galoppera, hon var inte den snabbaste hästen jag suttit på men hon var så mysig så jag kunde inte motstå. Efter jag haft henne en halv vecka åkte jag in på sjukhus med stor influensa i två veckor så min kompis fick rida henne å hon tyckte om henne, förutom att Tea inte var lika arbetsvillig som Ginny, man fick knappt ner henne i formen för att hon var så stel så det var bara att börjalösgöra och det gick bättre och bättre för varje gång så tillslut blev hon allt en riktigt liten snygging. Jag trodde jag skulle dö av längtan efter min fina häst så jag åkte till henne ibland å gjorde så mycket som jag orkade. När jag äntligen blev frisk satte vi igång med hoppningen och det tyckte hon var super kul. Jag tränade tsm med en kompis och jag och vi gjorde framsteg varje vecka. När det kom en KM till vårat stall anmälde ja mig på 70-80 90-1m men Tea hann bli halt två dagar innan så det blev tyvärr inget. Dressyren va inte att tänka på för hon hade blivit så stel så det var bara å jobba jobba jobba hela tiden. Men eftersom jag blev så kär i henne så satsade jag mest på hoppningen för det var det vi tyckte om och dressyren fick va som den var. Vi hade kul tillsammans iaf. Vi tog långa skogsturer och badade lite och jag hade ''the time of my life''. Tea är verkligen världens snällaste,mysigaste å personligaste häst jag vet. Hon var verkligen som min. Jag kommer aldrig glömma varje dag vi haft tillsammans för jag mådde så bra. Hon är en toppen häst ingen tvekan om det. Dom flesta säger att hon är jätte lat och inte går att rida. Jag säger helt emot för har man hennes förtroende bjuder hon verkligen framåt, hon satsar verkligen. Hon e min lilla ängel. 




Längtan efter henne är otrolig. Saknar dig tjejen<3 . Mer bilder kommer i ett annat inlägg ! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0