Pluto, filmlänk i slutet!

Hej!
Jag heter Lovisa Nihlmark och jag tänkte berätta om Sjöstjärnans Pluto! Det är säkert många som vill veta hur han är osv med tanke på att han är hyfsat ny på Sjöis och 2012 blir hans första lägerår!

Jag får väl börja från början. Jag hyrde Pluto detta året, alltså 2011-2012. När jag provred honom i Juli förra året blev jag helt förälskad i honom. Trots att han var svår i spiltan, ville inte bli tränsad eller sadlar och var sjukt rädd om sina öron, så blev det honom som jag tog med hem den 10 Augusti.

Väl hemma blev det mycket jobb med att ens få honom hanterbar. Det tog mig en halvtimma att få på honom grimman i början och när man skulle tränsa och sadla slängde han sig bakåt och framåt i ren panik. Det är någonting jag fått träna på sedan jag fick honom och han kan fortfarande spänna sig när man ska sadla eller lägga på/ta av täcke. Men oj vilka framsteg han har gjort! Ni skulle bara veta.

Till riddelen! Pluto är en häst med ett väldigt lugnt psyke, det vill säga att han sällan blir rädd för saker och ting. Tex en gång när jag skulle rida ut med en vän. så blev hennes 12 åriga häst rädd för brevlådor, soptunnor, hundar osv, medan Pluto lugnt traskade på och förstod inte riktigt vad som hände.
Däremot är han ju fortfarande ung så bus kan han allt hitta på!
Pluto trivs bäst i skogen, på små mysiga skogsstigar men han har heller inget emot ett hoppass eller ett dressyrpass men då får man se till att hålla honom sysselsatt så han inte hittar på en massa bus.
Han har löshoppats 1,10 utan problem och hoppats 1 m med ryttare. Dock är jag inte riktigt en hopptjej så hoppningen är inget vi övat så jättemycket på. Han har väldigt lätt för sig att hoppa och gör alltid sitt bästa! Han hoppar hellre och river än att stanna. Har aldrig haft några problem med hoppning eller något sånt.

Till slut vill jag be er alla som åker till Sjöis, ta gärna bilder på Pluto och skicka till mig på min facebook "Lovisa Nihlmark", pussa honom från mig och ge honom all den kärlek denna vackra häst förtjänar.

Till er som får honom på ett läger, glöm inte att han är ung, ge honom det stöd han behöver och var alltid positiv, det är inte han som gör fel, det är bara ryttaren som är otydlig. Även ni, skicka gärna bilder till min facebook.
Och till dig som hyr honom nästa hyrperiod, ta gärna kontakt med mig! Vill gärna veta vart han hamnar. Facebook konto Lovisa Nihlmark eller hotmail [email protected]

Det gör så ont att säga, men den 20onde Maj tog vår resa slut och jag vet inte om jag någonsin kommer få träffa min älskade Pluto igen. Pga pengabrist kan jag inte hyra honom nästa år igen och kommer heller inte kunna åka på något läger i sommar.

Den 20onde Maj fick jag se honom en sista gång och säga hur mycket jag älskar honom. Han var en alldeles speciell häst för mig som aldrig kommer lämna mitt hjärta.
Såhär i skrivande stund faller tårarna ner för saknaden är enorm.
Han har gett mig så mycket minnen, så mycket lärdom och så mycket glädje!

Så alla ni som någonsin kommer träffa honom får väldigt gärna ge honom en kram från mig och påminna honom om hur fantastisk han är. <3

Slänger in en film när jag red honom för ett tag sen:
http://www.youtube.com/watch?v=HpqhsxqI_7A&feature=plcp
 


Kram Lovisa Nihlmark

Kommentarer
Postat av: Caroline

Lovisa: Skulle jag kunna få använda en utav dina fina bilder på Pluto?
Hälsningar Caroline, Sjöstjärnan

Svar: Absolut får du det! Om det inte redan är någon av bilderna jag skickat till er! ;) Det är bara att ta!
Sjöis Älskare :D

2012-06-12 @ 11:04:57
Postat av: Camilla Bäck

Hej, jag vet vem det är som ska hyra Pluto nästa år, det ska Michelle Thorell göra :)

2012-06-30 @ 15:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0