Romino<3

Mitt namn är då Julia och jag hyrde Romino 2010 - 2011 och jag tänkte berätta lite om hyrperioden!

2009 blev mitt sista ridläger år eftersom jag kände att jag började bli lite för gammal för att gå på ridläger tyvärr "/ Men efter jag hade kommit hem från ridlägret kunde jag inte sluta tjata om att jag ville hyra Romino! De va de ända jag ville. Men jag fick bara ett nej hela tiden. Till slut började min ena brorsa också tjata på pappa att jag skulle få hyra, han tyckte jag va redo för de! :) Och till slut gav han med sig så jag va snabb med och ringa och kolla fall någon stod på kö på Romino, de va de ingen som gjorde som tur va! Så vi stod först i kön till att få hyra honom. Men jag behövde inte provrida eftersom jag hade haft honom på lägret året innan, + att vi bor ända bota i Oskarshamn och vi vill inte åka 3 timmat bara för att provrida en häst! :) Pappa skickade ett sms till mig om att vi ska få hyra Romino efter sommaren! :D Hyraren skulle inte ha honom igen!! :D Snacka om att jag skrek av glädje!

Sommaren flög förbi och tillslut så stod vi där på Sjöis och skulle hämta min underbara prins! Vi kom hyffsat tidigt så vi stod rätt långt fram i kön sen när vi skulle köra upp och lasta honom! Sen hade vi lastat och vi va klara för att åka. Jag kollade bak var 5min och kunde inte fatta att jag skulle få ha min underbara häst i 9 månader!! :D

Sen anlände vi till Ingelstad, Där jag gick på ett naturbruksgymnasium med inriktning ridsport, och ur transporten kom de en väldigt nyfiken och, ursäkta mig nu men, en halv skabbig skabbig häst "/ Han hade inga muskler och hade han de så va han helt fel musklad! Men de va nu som äventyret började! Jag tränade regelbundet i hoppning och dressyr och vi gjorde framsteg hela tiden! Även om vi hade massor med motgångar så hade vi lika många medgångar!

Min tid med Romino va den bästa någonsin, men jag bestämde mig för att inte ha honom igen för att han inte är så stor "/ Men jag saknar honom varje dag och ibland ångar jag mitt val faktisk! :'(


En skillnads bild, Den till vänster är från dagen efter vi hade hämtat honom och den till höger är från någon dag innan vi lämnade honom!<3

Första ridturen! :)<3

När han kom hit "/ <3

Ståtlig!<3





Älskar dig!<3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0